İnternet üzerinden e-ticaret siteleri aracılığı ile yapılan alışverişin yanı sıra son dönemde sosyal medya hesapları üzerinden yapılan ticaret hacminde adeta patlama yaşanıyor. Özellikle artan maliyetler ve yüksek vergi yükünden bunalan girişimcilerin imdadına yetişen sosyal mecralarda satışlar inanılmaz rakamlara ulaşmış durumda. Özellikle, Instagram'da pek çok satış yapan şahsi ve kurumsal hesaplar bulunuyor. Ev hanımlarından kurumsal firmalara kadar pek çok Instagram hesabı, kapıda ödeme yöntemiyle ticaret yapıyor. Kendini butik olarak tanıtan, yurt dışından ucuz ürün getirdiğini iddia eden ve kalitesi yüksek görsellerle talep oluşturan hesaplar, kullanıcıları tatmin eden bir ticaret ortaya koysalar da mağduriyetlere ve güvenlik açıklarına da neden olabiliyorlar. Örnek olarak, Instagram bir e-ticaret sitesi olmadığından, bu konuda kullanıcıları koruyan bir sözleşme, müşteri memnuniyeti taahhüdü veya hizmet kalitesi yönergeleri yok. Sosyal medyadan yapılan alışverişlerde, satış yapan mecra ile yaptığınız görüşmelerin ekran görüntülerini almanız ve çevrimiçi ödeme yaptıysanız dekontunuzu saklamanız önemli. Kapıda ödeme ile alışveriş yaptıysanız da gelen ürünleri dikkatlice kontrol edip, ondan sonra ödeme safhasına geçmeniz, ileriki aşamalarda sıkıntı yaşamamanız için dikkat edilmesi gereken hususları oluşturuyor.